ثبت رایگان مبایعه‌نامه فروش ملک در سامانه خودنویس قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان برای اولین بار؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود
سرخط خبرها

حسین راغفر: تولید در شرایط کنونی، شوخی است

  • کد خبر: ۶۸۷۵۲
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
حسین راغفر: تولید در شرایط کنونی، شوخی است
استاد اقتصاد دانشگاه الزهرای تهران گفت: اکنون اقتصاد مبتنی بر دلالی، سوداگری و سفته بازی حاکم است و کم کردن ارزش پول ملی، یکی از علت‌های این مسئله است.

حمید محمدیان | شهرآرانیوز؛ استاد اقتصاد دانشگاه الزهرای تهران گفت: اکنون اقتصاد مبتنی بر دلالی، سوداگری و سفته بازی حاکم است و کم کردن ارزش پول ملی، یکی از علت‌های این مسئله است. به گزارش شهرآرا، دکتر حسین راغفر در اولین نشست از سلسله نشست‌های اقتصاد و انتخابات که با موضوع «معیشت؛ مطالبه قانونی مردم از دولت آینده» به صورت مجازی برگزار شد، با تاکید بر اینکه هیچ فعالیتی به جز قاچاق نمی‌تواند در حوزه تولید حتی ۲۰درصد سود را در شرایط فعلی به دست آورد، گفت: تولید در این وضع اقتصادی، یک شوخی است، زیرا سلطه تاریخی سرمایه‌های تجاری و نیز سرمایه‌های مالی، مانع رشد و آزاد شدن فرصت‌های تولید در ایران است.

 

وی با بیان اینکه واگذاری مدیریت و مسئولیت‌های دولت به بخش بازار و تغییر این ایدئولوژی، موجب حاکمیت تفکر فردگرا در جامعه شد، گفت: این پیام به مردم و جامعه در ۳۲سال گذشته داده شده است که مسئولیت‌های زندگی آنان در وظایف فردی است. وجود این تفکر که بعد از جنگ تحمیلی در کشور حاکم شد، بحران عمیق امروز را ایجاد کرده است.

 

همچنین دکتر حسن سبحانی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران، در این نشست به موضوع بانکداری و ربا اشاره و خاطرنشان کرد: همان کارکردی را که با عنوان ربا مطرح است، امروز بانک‌ها با نام بهره دارند، زیرا هر جایی که صحبت از سود در بانکداری می‌شود، به همان معنی بهره است.


وی با بیان اینکه می‌توان با حذف ربا، زمینه‌های اشتغال را ایجاد کرد، ادامه داد: سود، مابه التفاوت درآمد و هزینه است و بهره، قیمت پول است که در عرضه و تقاضای پول رخ می‌دهد، بنابراین بهره به لحاظ کارکردی با ربا تفاوتی ندارد. استاد اقتصاد دانشگاه تهران همچنین به نبود تعادل در اقتصاد ایران اشاره و یادآوری کرد: این امر موجب شکل گیری نرخ‌های بهره بسیار سنگین شده است که به معنی تعطیلی اقتصاد مولد است.
ما با یک مسئله سخت مواجه هستیم و به سادگی نمی‌توان آن را حل کرد، اما ناگزیر هستیم به سمت این مسئله حرکت کنیم.


وی با اشاره به اینکه ارکان قدرت باید سازوکاری را طراحی کنند که بتوانند متناسب با هم و مقدم بر کار‌های یکدیگر، امور کشور را به پیش ببرند تا حقوق ملت عملیاتی شود، گفت: شناخت نداشتن از کارکرد اجتماعی دین، جایگزینی فقه مکلفان با دین و شناخت نداشتن از غرب و توجه نکردن به سازوکار‌های فکری اندیشه‌ای غرب، وضعیت امروز را ایجاد کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->